Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 17 listopada 2009

59 - Kurs - bombka wstążeczkowa

Materiały potrzebne do wykonania bombki wstążkowej:
kula styropianowa 100 mm
paczka szpilek
1 szpilka ozdobna
6 m wstążka satynowa szerokości około 4 cm
1,5 m srebrnej satynowej szerokości około 4 cm
cekiny srebrne
kawałek żyłki lub kawałek wstążeczki na zrobienie zawieszki
nożyczki

Najpierw należny pociąć wstążkę na kwadraciki około 4 cm. Ta wstążka ma dokładnie3,9 mm wiec kawałeczki pocięte są również na taka długość. Kwadracik składamy najpierw po skosie na pół a potem jeszcze raz na pół i takie trójkąciki szpilkami mocujemy na kuli. Zaczynamy od utworzenia środka bombki z 4 trójkącików na środek dałam szpilę zakończoną diamencikiem. Kupiłam takich parę sztuk w pasmanterii. A następnie przyszpilkowujemy następne elementy przykładam na rogach kwadratu i dalej jak na poniższych zdjęciach.

Ponieważ chciałam ułożyć tą bombkę w równych rzędach postanowiłam zamaskować szczeliny cekinami. Myślę ze jest to również dodatkowa ozdoba. Postanowiłam, że cekiny nie będą szły przez całość więc zaczęłam układać zamiast w 8 rzędach w 16.


Pod koniec układam srebrną wstążkę żeby ładnie wykończyć bombkę.
Na zakończenie bombki ucięłam dwa dłuższe kawałki i złożyłam je na pół.

A tak wygląda końcówka bombki.


Efekt końcowy.


24 komentarze:

  1. bombka super:) fajny kursik :D ale widzę, że masz zupełnie inny sposób na składanie wstążki niż ten, którym robiłam...

    OdpowiedzUsuń
  2. Agnieszko, prześliczne te bombki, nawet się nie spodziewałam że coś tak pięknego ze styropianu można zrobić, piękne są :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super kursik. Kiedys robiłam ale jakoś nie pamiętam juz jak dzięki tobie sobie przypomniałam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kursik rewelacyjny: muszę wypróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo się cieszę że się Wam podoba

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za kursik:) pozdrówka:)

    OdpowiedzUsuń
  7. WOW! naprawde przesliczne. A zawsze sie zastanawialam co mozna zrobic ze styropianowych kulek :)

    OdpowiedzUsuń
  8. o matko!
    p-r-z-e-p-i-ę-k-n-a jest ta bombka i inne z tej serii!
    nie mogę przestać patrzeć!

    OdpowiedzUsuń
  9. SUPER ci wyszła ta bombka,też takie robie tylko w inny sposób składam tasiemki,ale efekt końcowy jest piękny.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo dziękuję za super pomysł na pomysłowe bombki, są śliczne, pozdrawiam serdecznie i życzę miłych Świąt....

    OdpowiedzUsuń
  11. Śliczne Ci te bombki wychodzą! Ja osobiście robię je innym sposobem (też super wychodzą) ale muszę spróbować je zrobić tak jak Ty.

    OdpowiedzUsuń
  12. Dopiero teraz znalazłam ten tutorialik, jest świetny, będę musiała kiedyś wykorzystać :)))

    OdpowiedzUsuń
  13. Śliczna bombeczka ,ja tez robię tylko trochę innym sposobem:)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Śliczna! Szukałam jak zrobić taką bombkę...i weszłam na tą stronkę ;D Zrobię niezłą niespodziankę rodzicom na święta : ) Bardzo, bardzo Ci dziękuje, że napisałaś taki poradnik ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Śliczna! Szukałam jak zrobić taką bombkę...i weszłam na tą stronkę ;D Zrobię niezłą niespodziankę rodzicom na święta : ) Bardzo, bardzo Ci dziękuje, że napisałaś taki poradnik ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo podobają mi się Twoje bombki, właśnie siedzę zainspirowana nimi i robię swoje mało dzieło. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  17. super :) dziękuję:) zawsze zastanawiałam się jak to się robi :) jej chyba też się skuszę na taką własną:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Zaczęłam oglądać bombki od dziś i zauważyłam, że wszystkie mają podobny wzór, a Twój jest inny! Gratulacje!

    OdpowiedzUsuń
  19. Genialne! Postaram się wykorzystać ten pomysł :)
    Pozdrawiam
    Randaksela

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam dziekuje za kursik ...juz troche robie ..pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Wpadnę z rewizytą i komentarzem do każdego kto zostawi tu komentarz.