Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 27 czerwca 2017

1494 - Na chrzest w błękicie i kursik

Delikatna karteczka z okazji Chrztu dla chłopca.
Na środku ozdoba z lekkiej masy plastycznej.
A poniżej krótki kursik z foremkami.
Foremki kupiłam na AliExpress.
Lekką masę plastyczną Sklepiku na Strychu, gdzie również można zakupić
różne foremki :)
Modlącego chłopca pewnie niektóre z Was znają z tej grafiki


Szybki kursik obrazkowy
Potrzebne nam będą lekka masa plastyczna, foremki.


Masę trochę wyrabiamy, tak samo jak plastelinę :) I upychamy w foremce.


 Dociskamy , żeby dobrze się wypełniła masą w środku. Ta akurat jest bardzo przestrzenna.
 Następnie odwracam i dociskam jeszcze żeby spód był w miarę gładki.
Chodzi o to żeby potem dobrze było go przykleić na kartkę :)

 I w zasadzie mogę już powolutku i delikatnie wyciągać . Na tym zdjęciu wyciągam od razu.
Można jednak zostawić na kilka godzin, żeby dobrze wyschło w foremce. Ja jednak wyciągam i sprawdzam, czy wszystko dobrze się odcisneło. Zawsze jeszcze mogę masę urobić z powrotem i włożyć od nowa. Masa jeszcze nie jest wyschnięta i można nieudany odcisk zgnieść i nałożyć jeszcze raz.
 Jak widać wyszedł super. Teraz zostawiam go do wyschnięcia.
 Natomiast ta foremka zakupiona w SKLEPIKU NA STRYCHU jest dużo płytsza i mniejsza.
Figurka w zasadzie sama wypada :)



 Foremki wypełniałam również klejem na gorąco. Szkoda tylko, że strona błyszcząca jest od spodu, a z foremki wychodzi matowe. Wypełniała również glinką, która wysycha w foremce, ale dłużej trzeba ją trzymać w foremce i wyciągać po zupełnym wyschnięciu. Są dużo cięższe, ale wtedy mogłyby się nadawać do decoupagu lub co komu do głowy przyjdzie :)
Wczoraj wypełniałam foremki gel medium, ale zostawiłam na noc do wyschnięcia. Rano spieszyłam się do pracy i nie wiem jak wyszły :) Pokaże Wam w następnym poście :)
Mam nadzieję, że przybliżyłam Wam choć trochę ten temat.
Foremki są po prostu super i jest bardzo szeroki wybór wzorów. Wiem również, że są one wykorzystywane do wyrobu ozdób do tortów :)


28 komentarzy:

  1. Śliczna kartka i super kursik! :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Prześliczna. Dziękuję za super kursik,chyba muszę spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kartki przepiękne :) fajny ten kursik, ale z moimi zdolnościami to będę jedynie podziwiać Twoje dzieła :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziś przybliżyłaś mi ciut tajniki powstawania Twoich arcydziełek... nie miałabym cierpliwości do tego co tworzysz więc po prostu zaglądam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczna karteczka i przejrzysty kursik, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękna kartka :) Fajny kurs z foremkami :)

    OdpowiedzUsuń
  7. łatwy kursik, można by wypróbować , ładnie wyglada na kartce

    OdpowiedzUsuń
  8. This is so gorgeous!! I love the beautiful papers and the praying boy!! I like to use hot glue in moulds because I'm impatient and it dries quicker than clay :) Have a great day!! Big hugs :)

    Lisa
    A Mermaid's Crafts

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie się zastanawiałam, czy warto foremki kupic na ali. Skoro polecasz, to się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo urocza pamiątka, idealna na tę okazję :)
    Uwielbiam foremki i elementy z nich wyciągnięte. Mam już ich sporą kolekcję, ale ciągle ją powiększam, właśnie czekam na kolejną foremkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetna zabawa z tymi foremkami :)
    A efekt fantastyczny! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Super jest ta masa kojarzy mi się z pianką uważam że jest najlepsza do tego typu foremek.

    OdpowiedzUsuń
  13. Karteczka wyszła ślicznie Agnieszko. Mam trochę foremek ale dotąd robiłam tylko odlewy z gipsu, tej masy nie próbowałam. Dziękuję za kursik.
    Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Agnieszko! Karteczka jest Cudowna, Dziękuję za kursik , Jak dostanę potrzebne rzeczy to spróbuje, Może się uda :-) Pozdrawiam Cię Gorąco

    OdpowiedzUsuń
  15. Ślicznie Kochana :* te foremki chodzą za mną już od dawna powinnam w koncu sobie kupić hihihi :) Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja do ozdabiania skrzynek robię z gipsu :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Cudowna, delikatna karteczka! Ja też ostatnio zakochałam się w foremkach. Sporo mi się już ich nazbierało :) Gotowe odciski leżą i czekają na użycie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Karteczka prześliczna :) lekka i delikatna, idealna na tę okazję.
    Fajnie, że podzieliłaś się swoimi doświadczeniami - nie ukrywam, że od pewnego czasu myślę o foremkach i o tym, czym je wypełnić :) czy tę lekką masę plastyczną, o której wspomniałaś, można później malować farbami akrylowymi i lakierem?

    OdpowiedzUsuń
  19. Sliczna karteczka. Piękne foremki 😃

    OdpowiedzUsuń
  20. Wow! Love it! Thank you, Agnieszka!

    OdpowiedzUsuń
  21. super ,że eksperymentujesz to daje nowe możliwośći

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękna karteczka, delikatna i idealna dla aniołka. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Kartka przepiękna. Chłopczyk jest cudowny :) Sama bardzo lubię odlewy z masy :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Śliczne paznokietki:) Karteczka oczywiście też.

    OdpowiedzUsuń
  25. Śliczna karteczka, a szał na foremki trwa, też już ich trochę mam :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Karteczka piękna! Fantastyczne foremki :))

    OdpowiedzUsuń

Wpadnę z rewizytą i komentarzem do każdego kto zostawi tu komentarz.